Made in Maas
Met Made in Maas krijgen creatieve jongeren de sleutel van het podium om een avondje Maaspodium te vullen. Maas biedt hiermee een platform om hun verhalen boven te laten drijven en hun community zelf daarin een bepalende stem te geven.
Een denktank brainstormt onder begeleiding van een community manager. Samen programmeren zij twee avonden in het Maaspodium. Een unieke kans om te experimenteren en een impactvolle belevenis te creëren.
Dit theaterseizoen maken we twee bijzondere avonden in co creatie met jongeren uit de black/queer community. Houd de agenda in de gaten en om deze bijzondere events bij te kunnen wonen.
next up
- next up
- next up
- next up
- next up
- next up
- next up
- next up
- next up
- next up
BLACK ROOTS & SOIL
Zaterdag 4 mei - Speciaal voor de Black & Queer community organiseren het panel van Made in Maas verschillende workshops. Black Roots & Soil is een dag met cornrow braiding, Tambú, planten en een self-help & love circle. Een dag om te verbinden met verschillende delen van jezelf en je roots. (Dis)connect in union yet off the grid.
Ontdekmeer info
- meer info
- meer info
- meer info
- meer info
- meer info
- meer info
- meer info
- meer info
- meer info
Achtergrond: Made in Maas
De community van Maas bestaat veelal uit jongeren voor wie de bottom-up mentaliteit natuurlijk is. Zelf het initiatief nemen en een DIY-instelling is tekenend voor een generatie van betrokken, creatieve jongeren die netwerken vormen met gelijkgestemden. Verhalen die leven in hun wereld, vaak nog onzichtbaar voor de mainstream, vinden op uiteenlopende manieren hun weg via hun eigen netwerken: online, door organisatie van guerilla-feestjes, via hun ondernemingsgeest, of via andere eigen creaties.
Maas biedt met Made in Maas een platform om die verhalen boven te laten drijven en de community zelf daarin een bepalende stem te geven. In het format krijgt één redactieraad (of denktank) rond een bepaald thema twee keer per jaar de sleutel van het podium in handen, en worden ze uitgenodigd om onder begeleiding van een community manager een publieksprogramma samen te stellen.
De output staat totaal open: een filmavond met randprogramma, een tentoonstelling met gesprek, een muziekavond met eten, etc. De redactieraad activeert hierbij hun eigen achterban en brengen deze mee naar het theater, gaan samenwerkingen aan met relevante partners, en creëren content en context rondom een thema dat hen raakt.
Het doel van Made in Maas is tweeledig; enerzijds draagt het bij aan het veelzijdige en brede geluid dat Maas wil laten horen vanuit de overtuiging dat grass-roots en bottom-up initiatieven raken aan de meest relevante en urgente thematieken van de gemeenschappen die Maas als doelgroep ziet. Anderzijds draagt dit format bij aan de doelstelling om Maas een plek van en voor de stad te laten zijn waarin een gevoel van een breed gedragen eigenaarschap heerst.
Mogelijk gemaakt als onderdeel van de Open Space dankzij Fonds 21 EXTRA
THEMA: Black Queerness
In het eerste jaar werken we met één redactieraad, bestaande uit zes redactieleden en één community manager rondom het thema Black Queerness. De doelgroep rondom dit thema ziet zich over het algemeen minder vertegenwoordigd op het mainstream podium, en als wel: dan vaak niet intersectioneel.
Elke raad zal begeleid worden door een community manager die zelf uit de doelgroep komt. Naast het zoeken en begeleiden van de raad, werkt deze persoon het concept voor de programma’s uit, spart daarover met de marketeer, en vormt de schakel tussen Maas en de gemeenschap.